ZDOLNOŚCI PRZYWÓDCZE

  1. Kiedy uczeń zaczyna nawet w najlżejszy sposób odwracać uwagę, nauczyciel natychmiast zwraca wzrok ku niemu i zaczyna mówić bezpośrednio do niego, jakby oplątywał go niewidzialną siecią. Mam wiele podziwu dla zdolności przywódczych nauczycieli w szkołach podstawowych. Sam będąc wykładowcą na wydziale lekarskim miałem dużo łatwiejszą sytuację, gdyż studenci byli zdecydowani nauczyć się materiału, jeśli uznali go za ważny.Fotografik, który towarzyszył mi do szkoły w Greenwich Village, używał małego magnetofonu. Zainteresowało mnie, że jeden z tych wygłupiających się chłopców nagle mruknął do siebie: „Kiedy ten magnetofon przestanie nas podsłuchiwać?” Było oczywiste, że jego wyostrzona uwaga skupiała się jedno­cześnie na kilku rzeczach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *